תפריט מובייל search

ד"ר תומר בקלש

פסיכולוג מומחה בהתנהגות צרכנים, חוקר מוח ושיווק

הרצאות

'ד"ר מוח' - סיפורים מקו החזית של חקר המוח והפסיכולוגיה הצרכנית


הרצאה זו לוקחת את הקהל למסע מרתק אל תוך המוח שלהם.

באמצעות שפה פשוטה ונגישה מציג ד"ר תומר בקלש את 'מהפכת חקר המוח' בגובה העיניים. בהרצאה נסקרים המחקרים והמושגים המרכזיים מתחום חקר המוח, כגון: Neuroimaging, Mirror neurons, Neural plasticity , המעצבים במידה רבה את הידע הקיים היום אודות מוח האדם (ידע אשר מרביתו נצבר בעשור האחרון בלבד ! הודות לפיתוחים טכנולוגיים בתחום). ד"ר בקלש מגולל את סיפור המחקר שלו מתחום חקר המוח והפרסום (שערך כעשור), ומוציא את הקהל השומע להרפתקה אל ה"קופסא השחורה" של כולנו.

כמו מדריך במסע , המכיר לנו דברים שלא ידענו כלל על קיומם, תומר מצייד אותנו במשקפיים חדשים שדרכם נוכל להתבונן בדברים הרגילים באופן לא רגיל.

הרצאה זו עוסקת בתרבות הצריכה המעצבת במידה רבה את חיינו. היא מהווה שיקוף מקסים, משעשע ולפעמים מביך של מי אנחנו באמת. הרצאה זו תשנה את אופן ההסתכלות שלכם על חפצים, מותגים ועל עצמכם.

לקבלת הצעת מחיר
היגיון vs. רגש קרב המוחות


המאבק בין ההיגיון (התבונה הטהורה) ובין הרגש (האינטואיציה) הוא פולמוס עתיק יומין. שורשיו ביוון העתיקה והוא נמשך עד עצם היום הזה, במדע, בספרות, ובחיי כל אחד מאתנו.

מכל היצורים בעולם, בני האדם הם הרגשניים ביותר וכל דבר בעל חשיבות הקורה לנו מעורר אצלנו רגשות.

קיימים מיתוסים רבים אודות רגשות, אבל המשותף לכולם הוא שרגשות הם אי רציונאליים, -הם אינם תלויים בחשיבה ובהיגיון, ושהם מפריעים לנו בתהליכי קבלת החלטות ובהסתגלות.

למעשה הרגשות רחוקים מלהיות לא רציונאליים, יש להם היגיון משלהם, המבוסס על המשמעות שאנו יוצרים מתוך נסיבות חיינו.
חוקרים רבים טענו במהלך מאות שנות 'עידן התבונה' כי עולמנו הרגשי משול למפלצת פרימיטיבית, או לכל הפחות לילד לא בוגר. חוקרי מדעי החברה נוהגים (עד היום) לטעון שהרגש והאינטואיציה מטעים אותנו פעם אחר פעם ומרחיקים אותנו מההחלטה הנכונה, הרציונאלית.

המהפכה הקוגניטיבית של שלושים השנים האחרונות, ובעקבותיה מהפכת חקר המוח,סיפקו פרץ של תובנות חדשות אודות הקרב המתחולל בין ההיגיון ובין הרגש, בין התבונה ובין האינטואיציה.
בהרצאה זו יוצגו הממצאים והתובנות המרכזיות שמדעי החברה ומדעי המוח מספקים לנו כ"תחמושת" בקרב זה. אנו ניווכח כי אפשר והמאבק בין ההיגיון (התבונה הטהורה) ובין הרגש (האינטואיציה) יוכרע לבסוף, לא בשליטתן של הקוגניציות שבקליפת המוח על המרכזים הרגשיים שבמוח, אלא בשילוב הרמוני יותר בין השכל ובין הרגש.

לקבלת הצעת מחיר
אודות המרצה

ד"ר תומר בקלש הוא פסיכולוג בעל התמחות בהתנהגות צרכנים וחוקר בתחום הנוירו-שיווק (חקר המוח והשיווק). במחקריו, המבוססים על שימוש ב- fMRI (מיפוי תפקודי של המוח), הוא בוחן את השפעתן של פרסומות על מוחותיהם של צרכנים.

תומר הינו בעל ותק של 15 שנים כמנהל מחקר ואסטרטגיה במשרדי פרסום מובילים בישראל, וחוקר בעל שם עולמי בתחום ה- Neuro-marketing.

לקבלת הצעת מחיר

לקוחות שהמרצה היה אצלם