search

מני ברזילי

חוקר השפעות טכנולוגיות על חברות ואיש סייבר

הרצאות וסדנאות

על בינה מלאכותית ותבונה אנושית: המדריך הפרקטי לשימוש ב- AI בעולם העסקי והפרטי


"מי שיחליף אותך זה לא בינה מלאכותית, אלא אדם שיודע להשתמש בבינה מלאכותית."

הבינה המלאכותית נכנסה לכל היבט בחיינו העסקיים והפרטיים במהירות שיא. 

ובמציאות הנוכחית, מי שלא יודע למנף נכון את היכולות שמביאה איתה הבינה המלאכותית, הופך ליותר ויותר לא רלוונטי. 

לעומת זאת, למי שיודע לעשות בהם שימוש יעיל – כלי הבינה מלאכותית מאפשרים להגיע להישגים יוצאי דופן בזמן קצר.

אמנם, טכנולוגיית הבינה המלאכותית היא דבר מתוחכם ומורכב, אך השימוש בכלי העבודה המבוססים על בינה מלאכותית הינה דבר פשוט, חכם ומהנה. 

בהרצאה זו נצלול לתוך עולם הבינה המלאכותית, נדבר על קצת על העתיד, ונסקור כלים משמעותיים מעולם הבינה המלאכותית, הפוטנציאל שלהם וכיצד ניתן למנף אותם כבר היום.

בין אם אתם שואפים לייעל את הפעילות העסקית שלכם, או את המשימות הפרטיות היומיומיות, הרצאה זו מציעה תובנות ואסטרטגיות מעשיות לשילוב בינה מלאכותית בחיי היומיום.

בואו נתעמק יחד באפשרויות המרגשות שבינה מלאכותית מביאה לשולחן, ונחקור כיצד הכלים הללו יכולים לעזור להניע צמיחה עסקית ואישית.

[ניתן להזמין גם כסדנה מעשית]

לקבלת הצעת מחיר

התייעלות בתקופות של אי וודאות


המדריך הפרקטי לשיפור יכולות באמצעות AI

בתקופה מלחמה, אי וודאות או משברים כלכליים – אנחנו צריכים להיות מהירים, החלטיים ובעלי היכולת ליישם בזריזות החלטות.
במציאות כזו, כאשר הקשב מוגבל, העומס גדול ויש צורך במציאת פתרונות חדשים – שימוש יעיל בכלי בינה מלאכותית מאפשר הגברת האפקטיביות והפרודוקטיביות האישית והארגונית.

בהרצאה זו נצלול לתוך עולם הבינה המלאכותית, נדבר קצת על העתיד, נסקור ונלמד כלים משמעותיים, נבין מה הפוטנציאל שלהם וכיצד ניתן למנף אותם כבר היום.

זה הזמן לקחת כמה צעדים קדימה בעולם הבינה המלאכותית.

לקבלת הצעת מחיר

מנגנון השינוי: המדריך העסקי להישרדות בעולם משובש


איך זה שיש ארגונים שמצליחים שוב ושוב לשנות את העולם? ואיך זה שבאותו הזמן ארגונים רבים נאבקים כדי (בקושי) להישאר במקום? 

מה הם עושים אחרת? תנו לי כבר להגיד לכם שזה לא קשור לכסף. וזה לא עניין של זמינות משאבים. וזה לא שלאירגונים המובילים בעולם יש נגישות למידע סודי שלאחרים אין. 

כמעט תמיד, הכל מתכנס לפרמטר אחד – מנגנון השינוי. 

ארגונים בעלי מנגנון שינוי אפקטיבי הם זריזים, אדפטיבים, מגיבים באופן יעיל למידע חדש, זונחים בזריזות את מה שצריך לזנוח ומשנים בזריזות את מה שצריך לשנות.

מנגנון שינוי אפקטיבי הוא כמו כח-על בעולם העסקי. הוא זה שמספק לחברות את היכולת לייצר מובילות ולשמר אותה לאורך זמן. 

האתגר הוא שמרבית החברות עובדות בצורה כמעט הפוכה. מנגנון השינוי שלהם שבור (או אולי מעולם לא הוטמע). 

אלו הן החברות עם המבנים ההיררכיים הקשיחים, תהליכי הבקרה המסורבלים, והתרבות הארגונית שאוהבת שיגרה.

אם אתם מרגישים שגם אצלכם מנגנון השינוי תקוע, זו הרצאת חובה עבורכם.

בהרצאה, נבין מה מונע מחברות להצליח, ומה עושות אחרת אלה שמצליחות. נכיר את עקרונות היסוד של מנגנון שינוי אפקטיבי ונלמד איך להטמיע אותם באופן ביעילות בארגון.

כבר מרגע סיום ההרצאה, תוכלו לעשות שימוש בידע הפרקטי בשביל להתחיל ליצור אימפקט משמעותי.

זו הרצאת חובה לכל מנהל ולכל עובד בעולם העסקי של היום.

[ניתן להזמין גם כסדנה מעשית]

לקבלת הצעת מחיר

אשליית הפרודקטיביות


אנחנו עסוקים. כל הזמן עסוקים. וכיוון שלהיות עסוק הפך להיות סמל סטטוס, אנחנו גם דואגים שכולם מסביבנו ידעו שאנחנו עסוקים.
"אני עונה למיילים באחת בלילה". "יש לי שלוש ישיבות על הבוקר". "אני טס ללונדון ומשם לוואלי וחוזר ליומיים ואז יש לי עוד טיסה".
"קיבלתי מאה מיילים בשעה". "אני לא מספיק לישון". "אין לי זמן, אני עסוק".
וכיוון שאנחנו כל כך עסוקים בלהיות עסוקים, אנחנו לא שמים לב לאמת אחת פשוטה – אנחנו בקושי מתקדמים.
אנחנו מסתכלים על חצי השנה האחרונה ולא מבינים מה בדיוק השגנו. אנחנו יודעים שעבדנו מאוד קשה, מהבוקר עד הלילה, אבל לא מאוד ברור לנו איך המצב שלנו מאוד שונה.

רובנו מכורים לאשליית הפרודקטיביות. נח לנו להיות עסוקים. זה נותן לנו את החופש לחמוק מכל מה שלא בא לנו לעשות, ולהימנע מלקבל את כל ההחלטות שלא בא לנו לקבל.
האנשים המצליחים בעולם עושים משהו אחרת. אין להם יותר זמן ביממה או פחות משימות. יש להם שיטה פשוטה שעובדת.

לקבלת הצעת מחיר

על בני אדם, בינה מלאכותית, ותבונה אנושית


כבר מעל לחמישים שנה שהאנושות עובדת במרץ רב על פיתוח "בינה מלאכותית". ישות תבונית דיגיטלית בעלת מודעות עצמית וכוח מחשבתי מתקדם יותר משלנו. רבים תולים תקוות רבות בבינה מלאכותית חזקה. היא עשויה למצוא פתרון לכל המחלות בעולם, לפתור את בעיות הרעב באפריקה, ולייצר תקופה של שגשוג עולמי כמוהו מעולם לא ניראה. ישנם אף שמדמיינים עולם אוטופי בו מחשבים ורובוטים יעשו את כל העבודה הקשה ובני אדם יהיו חופשיים להשקיע את כל זמנם בהנאות החיים.

אבל מומחים רבים (כמו פרופ' סטיבן הוקינג, ואלון מאסק) מגדירים בינה מלאכותית חזקה כאחד האיומים הגדולים ביותר על האנושות. ביל גייטס הוסיף ואמר שהוא לא מבין כיצד ישנם אנשים שבינה מלאכותית לא מדירה שינה מעיניהם. באופן צפוי, בינה מלאכותית תראה בבני אדם את האיום הכי גדול להישרדותה.

ועל אף שיש עוד כמה וכמה שנים שניראה בינה מלאכותית אמיתית, כבר עתה ישנן התפתחויות מרתקות בתחום: מערכות שכותבות מוסיקה ומציירות, מערכות שיכולות לנהל שיחה ולתאר מה רואים בתמונות, ומערכות מחשב שיודעות ללמד את עצמן ולהשתפר.

אז לפני שנהפוך להיות חיות מחמד לרובוטי ענק שיסתובבו בשינקין, ישבו בבתי קפה ויזמינו כוס שמן, ויקראו עיתון נייר כמו שהיו עושים פעם (כי רק רובוטים היפסטרים מסתובבים בשינקין), יש לנו עוד כמה שנים ליהנות משלטוננו הבלתי מעורער בעולם.

בהרצאה נדבר על מה מצב הבינה מלאכותית היום, הישגים פורצי דרך בתחום ומה צופה לנו העתיד.

לקבלת הצעת מחיר להורדת תקציר ההרצאה

מובילות בעולם משתנה


עד לאחרונה חיינו פחות או יותר בעולם צפוי. ידענו שהיום יהיה די דומה לאתמול והמחר יהיה די דומה להיום. על בסיס תפיסה זו ביססנו את האסטרטגיה העסקית שלנו וגזרנו את תהליכי העבודה הארגוניים. ניסינו להפחית את אי הוודאות הארגונית באמצעות גיבוש נהלים ברורים, מבנים היררכיים, בשביל שלכל אחד יהיה ברור מה תפקידו, האחריות שלו וגבולות הגזרה שלו. ועד עכשיו זה הצליח לנו.

אך העולם השתנה את זה כבר כולנו יודעים לדקלם. אבל עולם משתנה זה לא נחלת ההווה בלבד.

אחת המהפכות המשמעותיות הייתה המצאת המכונית. דבר שבתקופה מאוד קצרה הפך את תעשיית הסוסים והכרכרות (שהייתה אז תעשיה משגשגת) לחסרת משמעות לחלוטין.

במידה רבה, הרבה מאוד חברות היום הן חוות סוסים. יש להן את הסוסים הכי טובים, יפים וחרוצים בעיר. הן חוקרות את נושא הסוסים ובודקות טוב שאף אחד לא מצא טכניקה לייצר סוסים טובים יותר.

מה שהחברות הללו לא מבינות זה שמישהו עומד להוציא לאור המצאה שנקראת "מכונית". וכיוון שהמילה "מכונית" עוד לא הומצאה (עד שלא התפרסמה ההמצאה החדשנית הזו), אנחנו בכלל לא

יודעים שאנחנו צריכים לפחד מהדבר הזה.

מעניין להבין מדוע כמעט כל המהפכות הטכנולוגיות הגדולות שראינו בשנים האחרונות, הובלו על ידי שחקנים צעירים ולא על ידי חברות הענק. לחברות עסקיות יש יתרונות אדירים – הבנה עסקית מפותחת, גישה למשאבים, גישה ללקוחות, קשרים עסקיים ענפים, הבנה של עולם הבעיה, מוניטין, וכ"א אדם מוכשר. וליזמים הצעירים? אין.  ועדיין, עכשיו, ממש ברגע זה, קבוצות קטנות של יזמים חסרי ניסיון עובדים על מוצרים שישנו לגמרי את העולם ואת האופן בו אנחנו חיים את חיינו. אנחנו לא יודעים דבר על המוצרים הללו למעט העובדה שאם הם מצליחים אז זה קורה במהירות והשפעתם משמעותית.

זה הזמן לשאול –  האם אתה, האם החברה שאתה עובד בה רוצים לחכות למהפכה או להוביל אותה?

מה אפשר ללמוד מיזמים? מה צריך לעשות בשביל לשמר מובילות בעולם משתנה

זוהי הרצאה על דרכו של היזם. על טעויות חכמות וכישלונות מוצלחים. על עבודת בסביבה מוגבלת כטכניקה לחדשנות. על שימוש מיטבי בטכנולוגיה.

הרצאה שכל עובד חייב לשמוע ועקרונות שכל מנהל חייב להכיר.

לקבלת הצעת מחיר להורדת תקציר ההרצאה

העתיד האפל של הפרטיות הדיגיטלית


אחד השקרים הגדולים ביותר שמספרים לנו בתור ילדים הוא שאנחנו מאוד מיוחדים ושונים. אך למעשה, בני אדם מאוד דומים אחד לשני. אנחנו צוחקים מאותם הדברים, ומלאים באותם חששות. לכולנו מנגנונים פסיכולוגיים ורגשיים שניתן להפעיל באמצעות סט פעולות ידוע מראש.

בעולם הטכנולוגי, מצב זה מוביל לאפשרות לבנות אלגוריתמים אשר יודעים לנבא באופן די מדוייק מה בני אדם יעשו בסיטואציות שונות. ואף יותר מכך, בהינתן הבנה מספקת של האופי האנושי, נוכל לבנות אלגוריתמים שיבצעו מניפולציה פסיכולוגית משמעותית אך בלתי מורגשת לקבוצות גדולות של אנשים. כמעט כמו לתכנת מחדש אנשים.

דברים אלו, לעיתים, כבר נעשים היום.

עתידה של הפרטיות הינו אפל, מורכב ומרתק. התפתחויות טכנולוגיות של השנים הקרובות הולכות לייצר מציאות חדשה. ההתקדמות המשמעותית ביצירת אלגוריתמים שלומדים (למידת מכונה ובינה מלאכותית) יחד עם העובדה שמיליארדי מכשירים חכמים בשנים הקרובות יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, יובילו לשינוי ראדיקלי בהגדרת הפרטיות. וזו רק ההתחלה.

הצצה לעולם אלוגריתמי של התנהגויות ידועות מראש.

לקבלת הצעת מחיר

אמנות הכישלון


המפתח להצלחה ביישום חדשנות ושבירת מוסכמות

מדוע לא היו אלה חברות התחבורה הגדולות של תחילת המאה ה- 20 שהמציאו את המטוס, אלא האחים הצעירים רייט? מדוע לא גוגל המציאה את פייסבוק, אלא סטודנט צעיר בשם מארק צוקרברג? מדוע לא חברות הספרים הגדולות בעולם בנו את אמזון אלא בחור בן 30 בשם ג'ף בזוס?

שוב ושוב אנחנו רואים שהשחקנים הגדולים, בעלי הממון, הקשרים, והניסיון העסקי, מפסידים בקרבות העסקיים הכי חשובים לשחקנים צעירים, כמעט חסרי כל. למה?
כשמנתחים לעומק את ההבדלים בשיטת העבודה של ארגונים גדולים, לזו של צוותים קטנים, מגלים מציאות מרתקת. דווקא המגבלות וחוסר המשאבים של הצוותים הקטנים עובדים לטובתם. צוותים קטנים שמשתמשים בכישלון כטכניקה עיקרית ליצירת הצלחה.
בהרצאה נלמד איך להיכשל חכם ומהר כדרך להצלחה, על ההבדל בין "נכשלתי" ל- "אני כישלון", ואיך ליישם את הטכניקות של היזמים המצליחים בעולם. וכמו הורים שחשובה להם התעוזה של הילד שלהם , זה חייב להתחיל מתפיסה משחררת ומאפשרת של הובלת הארגון.

לקבלת הצעת מחיר להורדת תקציר ההרצאה

הסמטאות החשוכות של העולם הווירטואלי


האם הייתם נכנסים לסמטא חשוכה לגמרי לבדכם באמצע הלילה? סביר להניח שלא. אז למה מרביתנו עושים זאת ביום יום ברשת?! כי אנחנו פשוט לא יודעים מספיק.

ההבדלים בין העולם הפיסי לעולם הווירטואלי, מייצרים הזדמנויות בעולם האמיתי, אך גם מובילים לסכנות רבות וליצירתם של פושעים ופשעים מבריקים ומתוחכמים.

מגמות הפשיעה בעולם הווירטואלי מרתקות לפחות כמו שהן מדאיגות. מרגלים, סחיטות, איומים, פשע מאורגן, שרותי פשיעה בתשלום לכל דורש – כל אלו הם חלק בלתי נפרד מעולם הפשיעה הווירטואלי. עולם אחר, שכולנו חלק ממנו – אך מתנהל בלי שניראה אותו.

ההרצאה חושפת את מגמות הפשיעה ואת עולם הפשע המאורגן, מספרת על חזית הלוחמה הוירטואלית בין מדינות (חזית הסייבר) ומראה לאן העולם הולך. בהרצאה משולבות דוגמאות רבות וסיפורים על מקרים אמיתיים.

לקבלת הצעת מחיר

לחשוב כמו יזם - לבנות ארגון שפורץ קדימה ללא מעצורים


ללמוד את סודות היזמות ואת תפיסת העולם, הטכניקות הפרקטיות, הכלים, המתודולוגיות שאיתם אפשר לשבור את מגבלות הקיים, ולהוביל להישגים יוצאי דופן.

חדשנות או למות: אף אחד לא גדול מדי מכדי להיכשל.

הקלישאות לפח: תשכחו את מה שלימדו אתכם על חדשנות.

האמנות הסודית של הכישלון.

מלכודת הבינוניות של האנשים המוכשרים.

לאמץ את התכונה הכי חשובה שיש לכל יזם מצליח אשליית הפרודוקטיביות: על אנשים עסוקים שלא מתקדמים.

לחשוב גדול, לתכנן קטן ולזוז מהר יותר מכולם.

סדנא אינטראקטיבית הכוללת תכנון אסטרטגי אישי.

משך הסדנא – החל מ- 4 ועד 8 שעות.

לקבלת הצעת מחיר

אודות המרצה


מני עוסק בחיזוי התפתחויות טכנולוגיות והשלכותיהן על האנושות, החל מהאדם הפרטי (חיי היום יום, מערכות יחסים, התא המשפחתי, חינוך וכו') אל העולם העסקי (מודלים עסקיים חדשים, חדשנות טכנולוגית, מתחרים לא קונבנציונליים וכו') וכלה בהשפעה על מערכת היחסים בין מדינות (זירות כלכליות חדשות, מטבעות קריפטוגרפים, מלחמות סייבר ובכלל).
מני ברזילי הוא מומחה אבטחת מידע וסייבר, בתוך כך עוסק רבות בפעילות מחקרית ואנליסטית הקשורה במגמות טכנולוגיות ועסקיות בארץ ובעולם. מני כותב במגזינים ושותף פעיל בקבוצות עבודה ומחקר מקצועיות ואקדמאיות בתחומי הטכנולוגיה. כמו כן, מתפקד כיו"ר ועדת הביקורת של אגודת הסטודנטים של האו"פ.

לקבלת הצעת מחיר

לקוחות שהמרצה היה אצלם

whatsapp